Orddelingsmafiaen

Orddelingsfeil og andre grove skriveleifer i det offentlige rom // orddeling.net

Ramme huset

Posted by Petter on 20.08.10

Huset skal vi ikke ramme, men gjerne vedkommende som delte dette ordet. Takk til Martin Gjøen for bidrag. Bildet er hentet fra Google Maps. Og siden det er fredag i dag, er det vel på plass med en ny fredagshumor.

Idar Ramberg har vært i Danmark og kom over dette skiltet. Til oss forteller han at de ikke hadde noe valg: «Så måtte vi stoppe å spille golf». Takk for bidrag.

3 Responses to “Ramme huset”

  1. Må på dansk er det samme som kan på norsk. for eksempel: Må jeg låne toalettet? på dansk blir “Kan jeg låne toalettet?” på norsk….

  2. KMJ said

    Men det er en kilde til misforståelser… Dessuten var det ikke noen feil der, og det har heller ingen påstått. Jeg forsto det også slik først (her må du spille golf, ellers får du ikke dra videre…), selv om jeg visste at dansk må er norsk kan, og jeg så at skiltet var dansk.

  3. En dansk venninne av pappa spurte “Må jeg bli med i taxien” da de skulle hjem. De svarte “Nei, selvfølgelig ikke!”, og hun ble nødt til å komme seg hjem for egen maskin.

Leave a Reply

 
