Orddelingsmafiaen

Orddelingsfeil og andre grove skriveleifer i det offentlige rom // orddeling.net

Brannmanns utstyr

Posted by Øyvind on 04.10.09

brannmanns utsyr
Marit fra Trondheim har sendt oss dette bildet. Hun skriver:

«Dette var noe jeg la merke til på en ferge i Portugal på ferie i sommer. Ferga vi tok var laget i Fiskarstrand og skiltene var skrevet på norsk, engelsk og portugisisk. Noe annet jeg da la merke til, var at det som var skrevet på norsk var skrevet feil. Det sto altså Brannmanns utstyr. Dette var noe som provoserte meg noe voldsomt; når det først skulle stå på norsk, måtte det jo stå riktig! Dessverre var det ikke noen andre nordmenn ombord i båten som jeg kunne ta opp dette problemet med, så jeg måtte nøye meg med å le av bildene sammen med mine norske venner, samt sende det til dere! :-)»

Leave a Reply

 
