Orddelingsmafiaen

Orddelingsfeil og andre grove skriveleifer i det offentlige rom // orddeling.net

Tunfisk biter i vann

Posted by Øyvind on 17.12.07

dsci0134.jpg
Vi starter med et brak, nemlig en orddeling i vår splitter nye spalte “farlig mat”! Her har vi tunfisk som biter i vann, så pass opp!

6 Responses to “Tunfisk biter i vann”

  1. Einar said

    Genialt :D

  2. Jeg leser “biter” som i “småbiter”, “deler” eller “partikler” i denne sammenhengen og ser ikke helt det morsomme.

  3. Ida said

    Jeg kan se det morsomme i dette, men jeg tror ikke det er meningen at det skal stå “Tunfiskbiter i vann”, men at “Tunfisk” er overskriften og at “Biter i vann” er en forklarende tekst.

  4. Janne said

    Enig med Kyrre Baker og Ida, dette er ikke orddelingsfeil, da Tunfisk står for seg selv og “biter i vann” er en tilleggsopplysning.

  5. Richard said

    @Ida, Janne: Se denne da: http://dl.dropbox.com/u/7134461/tunfisk-biter-i-vann.jpg

    • Jeg kan bite jeg også said

      og om tunfisken biter, biter jeg igjen.

      Den siste viser riktig svensk tekst og en morsomm norsk vri.

Leave a Reply

 
